Szukaj na tym blogu

Translate

czwartek, 9 października 2014

ciasto czekoladowe z gruszką

Ilość czasu spędzanego przeze mnie w kuchni niestety znacznie się zmniejsza, ale i tak postaram się w każdej wolnej chwili częstować Was nowymi smakami. U mnie ostatnio dużo słodkości, dlatego dzielę się nimi z Wami z przyjemnością (i jednocześnie obiecuję, że na dniach pojawią się śniadaniowo - obiadowe propozycje).
A dzisiaj przed Państwem migdałowo-gruszkowo- czekoladowe ciacho, moje nowe odkrycie, do którego będę często wracać! :)




Skład:
~ 150g mąki pszennej
~ 80 g migdałów
~ 150g cukru trzcinowego
~ 150g miękkiego masła
~ 5 jajek
~ 3 łyżki gorzkiego kakao
~ 1 łyżeczka proszku do pieczenia
~ 3 łyżki śmietany
~ 1 gruszka
~ garść płatków migdałów i cukier puder(do przybrania)


Na początku rozdzielamy 4 jajka - białka ubijamy na sztywną pianę, a żółtka ucieramy z cukrem. Dodajemy do masło i ponownie ucieramy. Następnie wsypujemy przesianą mąkę, proszek do pieczenia, śmietanę i kakao. Migdały mielimy (ale uważajcie na palce, moje już się spotkały z blenderem i z całego serca odradzam takich "przyjemności"!), dodajemy do masy i całość miksujemy, aż wszystkie składniki się połączą. Na koniec przekładamy ubite białka do ciasta i delikatnie łączymy za pomocą łyżki. Całość przenosimy do formy posmarowanej masłem i obsypanej mąką.

Gruszkę myjemy, obieramy ze skórki i kroimy na cienkie plasterki. Wykładamy nimi wierzch ciasta. Następnie smarujemy je roztrzepanym jajkiem i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C na ok 45 minut.

Po wyciągnięciu ciasta z piekarnika studzimy je i posypujemy płatkami migdałów oraz cukrem pudrem.





1 komentarz:

  1. Mmm, czekolada z gruszkami zawsze smakuje bajecznie; jestem pewna, że ciacho było wyborne :)

    OdpowiedzUsuń