Szukaj na tym blogu

Translate

sobota, 28 lutego 2015

brownie jaglane

Kochani, dzisiejszy przepis to niebo samo w sobie. Nie przypuszczałam, że tak niesamowity smak można uzyskać przy użyciu zdrowych i nielicznych składników. Od jakiegoś czasu regularnie wykorzystuję w kuchni ten przepis, zmieniając jedynie bakalie, które dodaję do jaglanego ciasta. To fantastyczna propozycja deseru, sycącej przekąski w ciągu dnia, czy też nawet śniadania, jeśli lubicie z rana zjeść coś słodkiego do kawy.:)




Skład:
~ 1/2 szklanki kaszy jaglanej
~ 3 jajka
~ 1/2 szklanki gorzkiego kakao
~ 50 ml oleju rzepakowego
~ 1 łyżeczka proszku do pieczenia
~ 1/2 szklanki śmietany 18%
~ szczypta soli
~ 2-3 łyżki miodu naturalnego
~ plus to czego dusza zapragnie (orzechy, żurawina, pestki słonecznika/dyni, wiórki kokosowe, migdały itd.)

Kaszę gotuję przez ok 10 minut(1/2 szklanki kaszy na 1 szklankę wrzącej wody), po czym blenduję ją na gładki budyń. Wszystkie pozostałe składniki łączę ze sobą w misce i dodaję na koniec zmiksowaną kaszę jaglaną. Tu możecie też dosypać wszelkie dodatki, które chcecie, aby znalazły się w cieście (tym razem wybrałam wiórki kokosowe, płatki migdałów oraz garść suszonej żurawiny). Całość miksujemy na wolnych obrotach, a następnie przelewamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia lub natłuszczonej masłem i oprószonej bułką tartą. Wierzch posypujemy wybranymi bakaliami ( u mnie pestki słoneczniki i dyni, bo akurat były pod ręką). Zapiekamy przez ok 40 minut w temperaturze 180 stopni C.






6 komentarzy:

  1. Ja dziś jadłam klasyczne brownie, które było przepyszne, ale takie z kaszy jaglanej także bardzo mi smakuje ;) Następnym razem skorzystam chyba z Twojego przepisu, bo wygląda bardzo smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam gorąco, myślę, że też się w nim zakochasz :)

      Usuń
  2. Obłędne! Kocham brownie, ale jaglanego jeszcze nie próbowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie, według mnie jest jeszcze lepsze niż klasyczne, przepyszne brownie:)

      Usuń