Szukaj na tym blogu

Translate

piątek, 22 sierpnia 2014

Ciasteczka czekoladowe

Szukając alternatywy dla owsianych ciasteczek, którymi rutynowo karmię wszystkich dookoła, natrafiłam na coś, co wydało mi się niezwykle apetyczne. Przez niedobór niektórych składników i zbyt leniwy nastrój, by przejść się do sklepu, zaryzykowałam       i dodałam do ciasta to, co akurat miałam pod ręką. Muszę przyznać, że ryzyko czasem naprawdę się opłaca :)




Skład:
~ ok 200g gorzkiej czekolady
~ 110g masła
~ 2/3 szklanki cukru
~ 1 i 2/3 szklanki mąki
~ 3 jajka
~ 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
~ szczypta soli
~ 1/2 opakowania cukru waniliowego
~ 1/2 szklanki cukru pudru

Początkowo rozpuszczamy czekoladę z masłem w kąpieli wodnej od czasu do czasu mieszając. Jajka miksujemy z cukrem i cukrem waniliowym tak długo, aż powstanie puszysta masa. Dodajemy do niej ostudzoną masę czekoladową i mieszamy za pomocą łyżki. Następnie dosypujemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia oraz solą                i miksujemy na małych obrotach, aż składniki się połączą. Tak przygotowane ciasto odstawiamy na ok 3h do lodówki (jeśli poleży dłużej na pewno nic mu się nie stanie).
Po wyjęciu ciasta z lodówki formujemy z niego małe kuleczki (wielkości orzecha włoskiego) , obtaczamy dokładnie cukrem pudrem i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. 
Ciasteczka pieczemy ok 10-12 minut w temperaturze 165 stopni C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz